dinemigro

dinemigro

dinemigro

dinemigro

خیانت احساسی چیست؟

خیانت احساسی یکی از انواع خیانت است با یک رابطه دوستانه شروع می‌شود و به‌مرور فرد را درگیر می‌کند.

خیانت احساسی چیست؟

 در این شرایط فرد خیانت‌کار زمان، انرژی و احساسات بیشتری را خارج از رابطه زناشویی و برای معشوقه پنهانی خود خرج خواهد کرد. برخی از افراد روابط عاطفی خارج از رابطه زناشویی را خیانت نمی‌دانند.

اما از دید روانشناسان و مشاوران رابطه عاطفی مخفیانه نوعی خیانت محسوب می‌شود و صرف نداشتن رابطه جنسی و فیزیکی نمی‌توان این رابطه را بی‌خطر قلمداد کرد. به‌طورکلی هر بخش از زندگی که به‌صورت مخفیانه از زن یا شوهر انجام شود؛ خطرناک است و باعث از بین بردن اعتماد می‌شود.


 امور عاطفی اغلب به‌عنوان دروازه‌ای برای ورود روابط جنسی است. حدود نیمی از روابط عاطفی پنهانی، درنهایت به روابط جنسی تبدیل می‌شوند و این واقعاً نگران‌کننده است.


خیانت احساسی زمانی رخ می‌دهد که فرد بیشتر انرژی عاطفی خود را خارج از رابطه زناشویی خود خرج می‌کند و در مقابل نیز حمایت‌های احساسی، علاقه و محبتی از این سمت دریافت خواهد کرد.

در یک خیانت احساسی فرد رابطه نزدیک و احساسی با معشوقه پنهانی خود، ایجاد می‌کند که این رابطه می‌تواند به‌مرور به خیانت جنسی نیز تبدیل شود. در یک خیانت احساسی بیشترین صدمه‌ای که فرد در زندگی خود می‌خورد ناشی از فریب‌کاری، دروغ و احساس خیانت است.


تفاوت یک رابطه احساسی غیرمجاز با یک دوستی معمولی


بین رابطه‌های احساسی با دوستی‌های معمولی تفاوت‌های زیادی وجود دارد، در رابطه احساسی که منجر به خیانت احساسی می‌شود فرد سعی می‌کند رابطه خود را پنهان نگه دارد. در این نوع روابط دو طرف احساس جذابیت جنسی برای یکدیگر دارند و این جاذبه جنسی باعث می‌شود تا دو طرف به سمت یکدیگر کشانده شده و ازنظر احساسی از یکدیگر پشتیبانی کنند.


منبع: ارمغان رشد